Reklama małej firmy

W czasach, kiedy to w niemalże każdej branży otacza nas, jako przedsiębiorców, masa konkurentów. Każdy klient jest na wagę złota. Stąd też poszczególne firmy prześcigają się w działaniach marketingowych. Mają one skłonić konsumentów do zakupu właśnie ich produktu, czy skorzystania z ich usługi. Reklama małej firmy jest trudna.

Duży może więcej

Dlatego sporo firm wydaje pieniądze na wielomilionowe kampanie. Ich zadaniem jest promowanie marki oraz jej asortymentu. Większość przedsiębiorstw nie wydaje takich sum na reklamę. Nadal są to dosyć znaczące wydatki w budżecie firmy. Wiadomo bowiem, że pomysłowa, niekiedy intrygująca oraz przyciągająca uwagę kampania reklamowa może przysporzyć wielu nowych konsumentów. Może także pomóc przejąć część klientów innych firm z branży. Zatem nawet największe i najpopularniejsze marki, które zdawałoby się mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Mimo stałego grona wiernych odbiorców ich produktów czy usług, nie mogą sobie pozwolić na spoczęcie na laurach. Konkurencja nie śpi. Nie zawsze utrata klientów musi wiązać się z jakimś niekorzystnym działaniem czy złą decyzją podjętą przez daną firmę. Często wystarczy, aby konkurenci zaproponowali coś nowego, pociągającego dla konsumentów. Podczas, gdy dane przedsiębiorstwo zaniecha swoich działań marketingowych albo spóźni się z nimi.

Konkurencja nie śpi

Można również zaobserwować tendencje do naśladowania produktów konkurencji czy jej działań. Mają one na celu przywiązanie konsumenta do marki lub po prostu zachęcić do częstszych zakupów. Przykładowo jakiś czas temu tego rodzaju sytuacja widoczna była wśród producentów farb do włosów. Jeszcze całkiem niedawno zadaniem farby do włosów było umożliwienie zmiany koloru włosów. W zależności od preferencji ich właścicielki, a także efektywne pokrywanie siwych włosów. Oczywiście farby zmieniając kolor włosa działały na niego dość agresywnie. Pigment musiał wniknąć do środka, aby farba nie uległa całkowitemu wypłukaniu po kilku czy kilkunastu myciach. Efektem ubocznym farbowania było więc przesuszenie włosów. W dłuższej perspektywie pogorszenie ich kondycji oraz wyglądu. Zatem kiedy jakiś czas temu jedna z firm produkujących farby do włosów wypuściła na rynek produkt łączący koloryzację z pielęgnacją włosów, konkurenci niezwłocznie postarali się o podobny produkt w swojej ofercie, aby nie utracić części swoich klientów.

Ciekawa oferta

Podobnie rzecz się ma w przypadku różnych akcji promocyjnych czy programów lojalnościowych w przypadku sklepów. Przykładowo stosunkowo niedawno jedna z sieci drogerii wprowadziła program 2 + 2, który z punktu widzenia klienta pozwala na nabycie czterech produktów przy zapłaceniu tylko za dwa z nich. Natomiast z punktu widzenia firmy zwiększa to jej obroty, przywiązuje klientów do danej drogerii, a ponadto pozwala na uzyskiwanie większych zysków w porównaniu z poprzednimi akcjami promocyjnymi. I tutaj również pomysł związany z tą promocją szybko został powielony przez konkurencję, gdyż okazał się być całkiem niezłym sposobem na przyciągnięcie konsumentów.

Mały musi się starać

Takie chwyty są jednak typowe głównie dla dużych firm i rozpoznawalnych marek trudniej jest, gdy tym, co nas interesuje jest reklama małej firmy. Problemem jest głównie to, że małe firmy dysponują zdecydowanie mniejszymi środkami, które mogą wydać na reklamę. Ponadto większość małych przedsiębiorstw nie jest zbyt rozpoznawalna albo ze względu na swój niewielki rozmiar, albo fakt, iż są to z reguły dopiero raczkują na rynku. I właśnie dlatego w przypadku małych firm reklama jest nawet ważniejsza niż wtedy, gdy mowa o potężnych markach od wielu lat funkcjonujących na rynku.

Tanio i daleko

Małe firmy nie mogą pozwolić sobie na wyszukane kampanie reklamowe, a więc tym bardziej liczy się pomysłowość, aby przyciągnąć klientów, jednocześnie nie wydając przy tym kroci. Rozwiązaniem może być reklama w internecie. Nie jest może ona takim znowu najtańszym rozwiązaniem, ale pozwala na przyciągnięcie za jednym zamachem większej grupy klientów niż wiele klasycznych form reklamowych. Dlatego też warto, aby małe firmy wzięły pod uwagę możliwości, jakie daje reklama w internecie – jest to dobre rozwiązanie szczególnie wtedy, gdy dopiero zaczynamy i nie jest w stanie pomóc nam chociażby tzw. „poczta pantoflowa”.

Kategorie: Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *