Reklama na autobusach – ciekawa forma promocji

Pasażerowie korzystający z miejskiego transportu, a więc z na przykład: autobusów, tramwajów, kolejek miejskich albo z metra codziennie są zasypywani wszelkiego rodzajów reklamami. Urzędnicy miejscy starają się by transport publiczny przynosił jak największe dochody. Nie jest to łatwe jeśliby postawić wszystko na sprzedaż biletów. Dlatego wykorzystywana jest każda, choćby najmniejsza przestrzeń. Zarówno na zewnętrznej części nadwozia pojazdów jak i wewnątrz nich. Nieraz reklama na autobusach lub tramwaju rozlewa się na całą jego powierzchnie. Jest to dość ciekawa forma zareklamowania się. Pojazd jeżdżąc po całym mieście jest widziany przez znacznie więcej osób. Co za tym idzie reklama trafia do szerszej publiki.

Gdyby zaś postawić statyczny szyld gdzieś przy jakiejś drodze wylotowej, albo powiesić reklamę na wieżowcu, tak by było ją widać z jak najdalszej odległości. To nie dosyć, że będzie ona oszpecała miasto i jego krajobraz – szczególnie gdy treść przedstawiona na niej będzie niskich lotów, albo będzie budzić kontrowersje – to na dodatek będzie trafiała jedynie do osób, którzy znajdą się w jej pobliżu. Mobilna reklama naniesiona na tramwaj lub autobus sama jest transportowana do odbiorców w całym mieście. Jest to ogromna jej zaleta.

Reklama wewnątrz pojazdu

Gdy będziemy podróżować miejskim autobusem również natkniemy się na plakaty rozwieszone w specjalnie do tego przystosowanych miejscach. Informują one o zbliżającym się koncercie znanej artystki pop, albo o kancelarii prawnej znajdującej się nieopodal, w której pracują sami specjaliści z długim stażem. Reklama w autobusach może w pewien sposób urozmaicić podróż. Czyż nie jest ciekawsze zająć swój umysł czytaniem jakiejś treści niż ciągłe patrzenie się przez okno? Czy obserwowanie widoków, które widziało się już tysiące razy może być ciekawe?

Tanie bilety

Po za tym gdyby nie możliwość umieszczania reklam na środkach transportu miejskiego, to z całą pewnością ceny biletów podskoczyłyby do góry. To na pewno nie spodobałoby się pasażerom. Mogłoby skutkować znacznym spadkiem zainteresowania publicznym transportem lub ogólnym niezadowoleniem wśród społeczeństwa. Dzięki reklamodawcom miejskie spółki odpowiedzialne za transport mogą zarobić dużo pieniędzy. Te później mogą przeznaczyć na powiększanie floty albo renowacje starszych pojazdów. Ewentualnie na naprawę przystanków i torów dla tramwajów. Często reklamodawcami są lokalne firmy, bądź osoby prywatne świadczące jakieś usługi. Dzięki temu miasto może wspierać lokalne biznesy.

Dużo plusów i mało minusów

Zatem widzimy same plusy umieszczania reklam w transporcie publicznym. Natomiast jest bardzo mało minusów. Owszem, mogą one nieco oszpecać pojazdy, ale nie wpływa to przecież negatywnie na jakość podróży. Toruń jest miastem gdzie bardzo wiele pojazdów transportu miejskiego reklamuje różne lokalne firmy. Mimo, że autobusy i tramwaje są „oszpecone” reklamą to nadal Toruń jest uważany za jedno z najpiękniejszych polskich miast. Reklama na autobusach Toruń to nadal jedna z często wyszukiwanych fraz.

Podsumowanie

W Toruniu pociągi czasem są malowane w barwy stowarzyszeń sportowych i informują tym samym o zbliżających się imprezach sportowych oraz kulturalnych. Bardzo często z plakatów w tramwajach dowiadujemy się o zbliżającej się sztuce wystawianej na deskach lokalnego teatru bądź o premierze nowego, hollywoodzkiego filmu, który obejrzymy w kinie znajdującym się dwa przystanki dalej. Podsumowując – reklama w transporcie miejskim jest bardzo potrzebna nie tylko by wspierać pieniężnie przewoźnika, ale także by portfele pasażerów nie ucierpiały przy kupowaniu biletu. Minusy tego rozwiązania są prawie żadne, a taka reklama jest w moim mniemaniu dobrze trafiającą do odbiorcy i nikomu nie zawadzającą.

Kategorie: Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *